czwartek, 7 marca 2013

Picie wody



Od jakiegoś miesiąca czasu rozpoczynam dzień od nowego "rytuału", jakim jest wypicie jednej, czasem dwóch szklanek wody.
Wieczorem przygotowuje sobie  2 szklanki zimnej wody.
Stoja one na stole w kuchni, a obok nich stoi słoiczek z miodem.
Wstając rano, zanim jeszcze udam się do łazienki wypijam szklankę wody, która wcześniej przygotowałam, czasem jest to nawet 2 szklanki.
Dopiero potem udaje się do toalety itp.
Pozniej wracam do kuchni i jem 1 lyzke stolowa miodu, robię to co prawda systematycznie, ale nie codziennie, tylko co drugi lub trzeci dzień.



Woda jest dla nas bardzo wazna, zwłaszcza rano, ponieważ w nocy, podczas snu nasz organizm , wprawdzie na zwolnionych obrotach, ale jednak pracuje.
W dzień przyjmujemy wodę w postaci roznych plynow, jest ona także w pożywieniu. W nocy wodę do naszego organizmu dostarcza nam dwunastnica. I to wlasnie ona jest nad ranem "spragniona".
Pomozmy jej, bo nie zdajemy sobie sprawę jak wazna funkcje pelni ona w naszym organizmie.

Przez dzień powinnismy wypic okolo 1, 5  do 2 litrow wody. Powiem szczerze, ze  bardzo czesto zdarzalo mi sie zapominac o piciu wody. Ale znalazlam na to sposob. Otoz przygotowuje sobie3 - 4 butelki , kazda po 0,5 litra ( jest to woda z kranu, bo tutaj mozna taka pic) i wkladam je do lodowki.



Wyciagam pierwsza butelke i staram sie ja trzymac zawsze w poblizu mojego telefonu komorkowego. W razie czego, aby nie przegapic nastawiam alarm w komorce na ktoras godzine, ktory ma mi przypominac o wypiciu wody z butelki.
Gdy butelka jest pusta, biore nastepna  z lodowki, a wieczorem sprawdzam ile butelek jest pustych.
W ten sposob udaje mi sie jakos panowac nad systematycznym "nawadnianiu" mojego organizmu, o co przedtem przyznam sie szczerze niezbyt dbalam. Teraz jednak ograniczylam picie kawy, na rzecz zwyklej wody.
Staram sie tez nie pic w trakcie posilku, a przed posilkiem, bo w ten sposob "oszukuje" niejako moj zoladek i ten czuje sie szybciej pelny.




Podobno to wody pitej naczczo dobrze jest wcisnac troche soku z cytryny, poniewaz pomaga ona i przyspiesza metabolizm.

Pozdrawiam serdecznie i prosze o komentarze.

Mam tez swoj kanal na YouTube : Beta50plus




 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz