środa, 6 marca 2013

Migdaly



 
 
 

Migdaly - uzywalam je jak dotąd tylko w kuchni, gdy potrzebował tego jakiś przepis. Od niedawna zamiast słodyczy, na które mam ochotę zwłaszcza pod wieczór, zjadam po prostu kilka lub kilkanaście sztuk migdalow.
Otoz  9 sztuk migdalow dostarcza organizmowi 50 kcal.
Migdaly sa smaczne, zawierają witaminy, m.in.  E i B2 i składniki mineralne szczególnie wapn, potas, magnez i fosfor oraz nienasycone kwasy tłuszczowe.

Kiedy" bierze mnie" na cos słodkiego, to zamiast, tak jak to bylo jeszcze nie tak dawno temu,  jakies ciasteczka, paluszki, chipsy  czy cukierki zastępuje teraz kilka, a nawet kilkanaście migdalow.
Dowiedziałam się tez, ze migdaly moga pomagać w odchudzaniu, bo zmiejszaja uczucie głodu.
Regularne spożycie migdalow powoduje obniżenie zlego cholesterolu - LDL, podwyższenie poziomu tego dobrego cholesterolu - HDL  i obniżenie poziomu trojglicerydow.
Migdaly pomagają tez w chorobie niedokrwiennej serca. 

Od jakiegoś czasu paczkę migdalow mam zawsze w torebce, zamiast jak do tej pory jakichś cukierków.
200 g kosztuje tutaj okolo 12 złotych ( ok. 20 koron).






Pozdrawiam serdecznie i proszę o komentarze.


Mam tez kanal na YouTube : Beta50plus.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz