niedziela, 10 marca 2013

montaz zaluzji pionowych z lameli

Miałam ochotę na male przemeblowanie pokoju, ale zanim to zrobiłam, to postanowiłam zamontować żaluzje pionowe z lameli w 3 oknach, w tym jedno balkonowe.
Zakupiłam żaluzje, ale okazało się, ze  dwa okna sa nietypowe i żaluzje bede musiała nieco skrocic.
Ale wszystko opowiem po kolei.
Najpierw wymierzyłam na jaka szerokosc beda  żaluzje i gdzie je przymocuje. Bardzo ważnym jest aby wziasc pod uwagę szerokosc lameli, tak zeby nie wisiały zbyt blisko okna.




 Wszystkie przymocowałam do szerokiej framugi okiennej, podobnie jak to się mocuje na suficie. Zrobiłam to w ten sposób, ze wywierciłam wiertarka otwory na sruby rozporowe - wiertlem nr 6.
Następnie przykrecilam śrubami zaczepki na żaluzje. Ważne jest aby odmierzyć odpowiednio odleglosci i aby zaczepki, w które potem dajemy szynę żaluzji były na jednej linii.






Szyny umiescilam w zatrzaskach.





 Poprzycinałam lamele nożyczkami, ponieważ były za długie. Zrobiłam zakładki, dalam do srodka cienki patyczek, a potem umiescilam je w wieszaczkach jedna po drugiej.

 




 

Wieszaczki wcisnelam do plastikowych cienkich koleczkow.




Potem na dole obciazylam plastikowymi obciaznikami.  W otworki obciaznikow  wcisnelam lancuszek.





 
 

Naciągnelam  sznurek w ramie żaluzji tak aby odleglosc pomiędzy poszczegolnymi  zakładkami byla jednakowa.
 I gotowe.

 



Jeśli szyna żaluzji będzie za długa to ja przycinamy pilka do metalu wraz z aluminiowa oska, która jest odpowiedziana  za skręt lameli o 180 stopni.
Zanim przytniemy szynę musimy rozmontować w środku żaluzje, ale po drugiej stronie niz sznurek i lancuszek.
Odmierzamy odleglosc od siebie poszczegolnych zabek na lamele, a zbędne ilości przycinamy z boku i wyciągamy. U mnie na przykład w jednym oknie musiałam zredukować o 3 zabki , a w drugim o 2. Po wyjęciu zabek ponownie skręcamy szynę.

Do żaluzji jest dolaczony rysunek jak nalezy postepowac. Stosując się do niego i postepujac krok po kroku zgodnie z instrukcja mozna  z powodzeniem sobie poradzić. Mnie to się udało bez problemu.
Mysle, ze inne panie podobnie jak ja tez sobie doskonale poradzą.
Powodzenia !

Kiedy poradziłam sobie z lamelami przyszedł czas na przemeblowanie pokoju.
Ponieważ bylo trochę ciezkiego przesuwania mebli to poprosiłam o pomoc corke.

Pozdrawiam serdecznie i proszę o komentarze.

Mam tez swój kanal na You Tube   :  Beta50plus

 

1 komentarz:

  1. Czy ma Pani jeszcze instrukcje skracania? Ja skrocilam moje, ktore byly juz uzywane na innym oknie i teraz sie wcale nie obracaja. Chyba cos zle zlozylam?

    OdpowiedzUsuń