niedziela, 4 sierpnia 2013

Svinekam , czyli schab po dunsku

Dzisiaj postanowiłam zrobić na obiad schab pieczony na sposób duński, czyli svinekam.
Kupiłam kawalek schabu  bez kosci, ale za to wraz ze skora i znajdującym się pod nia cienkim tłuszczykiem.



Kupiłam kawalek mięsa wazacy  ok.1, 2kg, grzbiet na skórze byl od razu ponacinany  w dosc  cienkie paski, tak jak lubię.


 

Natarłam grzbiet sola, najlepiej do tego nadaje się sol gruboziarnista, ale niestety nie miałam akurat takiej. Podlałam szklanka wody.


Następnie wstawiłam do piekarnika, na okolo 90 minut,  temp. 160 stopni C, a ostatnie 10 minut pieczenia na 200 stopni C, tak aby skora na wierzchu ladnie się zrumieniła.




Podałam z ziemniaczkami i kalafiorem polanym masłem z bulka tarta. Mięso bylo miękkie i soczyste.




 Duńczycy podaja zwykle z ziemniakami wraz z duza iloscia  brazowego sosu tzw. brun sauce ( dla Polaków zwykle niejadalny)oraz z czerwona kapusta na słodko.

Pozdrawiam serdecznie i prosze o kometarze.

Moj kanal na You Tube :  Beta50plus

3 komentarze:

  1. Skorka powinna byc chrupiaca,a ta Na taka nie wyglada.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bo moze zdjecie tego nie oddaje do konca.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Spróbuj najpierw piec skórą do dołu przez 20 min w wodzie. Następnie resztę pieczenia skórą do góry 150*. Ostatnie 10 min 220 stopni bez przykrycia. Sprawdzony sposób.

    OdpowiedzUsuń