czwartek, 22 sierpnia 2013

Kulki miesne czyli slynne dunskie frikadeller





A oto najbardziej popularna duńska potrawa, ich takie danie narodowe :) Mozna te frikadeller jesc na cieplo do obiadu, a pozostała resztę  dać do kromek z drugim śniadaniem. W dunskich marketach mielonego jest do wyboru, do koloru, a Duńczycy wídac ze naleza do ludzi odważnych, bo kupują i zjadają wszelakie mielone , tak ladnie zapakowane w pudełeczka. Ja jestem jednak uprzedzona do "farszyzny", bo nigdy nie wiadomo co  tak naprawdę jest w środku.
Dzisiaj jednak skusiłam się na 500 g mielonej wieprzowiny, chyba dlatego, ze jak pisało ma tylko 4-8% tłuszczu.
Teraz przepis na te duńska specjalnosc :
500 g mielonej wieprzowiny
1 jajko
1 Cebula
2 lyzki maki
2-3 lyzki bulki tartej
1/2 szklanki mleka
sol i pieprz do smaku, ja dodaje trochę Vegety
tłuszcz do smażenia

Wszystkie składniki mieszamy razem w misce.








 Rozgrzewamy olej na patelni. Bierzemy lyzeczke od herbaty i przy jej pomocy formujemy na dłoni male kuleczki.



Smażymy z obu stron.




Duńczycy podaja frikadeller (wymawiają : "fregedela") z całymi małymi ziemniakami, kapusta czerwona na słodko oraz słynnym brazowym sosem (brun sovs) na gęstej zasmażce, takiej ze lyzka
w niej stoi.




Dla nas ten sos jest raczej niejadalny.



Smacznego !

Mój kanal na You tube :    Beta50plus
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz