poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Pyszny kruchy placek budyniowy z jablkami

Szukając czegoś przypadkowo natknelam się na przepis  mojej mamy. Na starej pozolklej kartce byl bardzo prosty i tani przepis jeszcze z lat 60-tych na placek budyniowy z jabłkami.
Placek jest przepyszny, a tak oto się go piecze :

Składniki na kruche ciasto :
- 3 szklanki maki krupczatki
- 3/4 szklanki cukru
- 2 lyzeczki proszku do pieczenia
- 2 cale jajka
- 250 g margaryny
- trochę margaryny do wysmarowania formy
- cukier puder do posypania ciasta

Ponadto :
- 3-4 duze jabłka
- 1 l mleka
- 2 budynie waniliowe (ja miałam akurat śmietankowe)
 Wykonanie :
Jabłka obrałam i pokroiłam w kosteczki.


Ugotowałam budyń.

 

Zagniotłam kruche ciasto





i podzieliłam na 2 czesci.



Jedna czesc po rozwałkowaniu polozylam na dno blaszki wysmarowanej margaryna.



Na to rozlozylam  jabłka



 i polałam budyniem.


 Na wierzch dalam druga czesc rozwalkowanego ciasta.


Ponaklowalam widelcem




 i wstawiłam na 35-40 minut do piekarnika.
Piekłam w temp. 185 stopni C.

 
Po upieczeniu posypalam obficie cukrem pudrem,




Wyszedł pyszny i rozkoszował podniebienie moich gości.


Pozdrawiam serdecznie i proszę o komentarze.

Mój kanal na You Tube : Beta50plus
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz