sobota, 17 sierpnia 2013

Pyszny bigos z cukinii

Przypomniałam sobie jak kiedyś, mieszkając jeszcze w kraju , w sezonie letnim dosc często robiłam bigos z cukinii.Wsrod niezbędnych skladnikow byla konserwa mięsna o wdzięcznej nazwie "turystyczna ", a popularnie zwana konserwa zielona z uwagi na zielona etykietkę.


 Inny niezbędny składnik to zupa ogonowa w proszku, koniecznie wlasnie ogonowa, której 2 spore lyzki dawały pyszny smak tego dania.


Niestety nie posiadałam  ani zielonej konserwy, ani zupy ogonowej w proszku. Danie przyrzadzilam ze skladnikow, które miałam i bigos smakował prawie tak jak dawniej, ale tylko "prawie".

A oto składniki :
- 5 dużych frankfurterek (zamiast zielonej konserwy)
- 3 dosc duze cebule
- 3 średnie cukinie
- 4 cale jajka
- mozna dodac pokrojona w talarki marchewkę ( ale niekoniecznie)
- pomidory z puszki (1- 2 puszki)
- troszkę wody
- przyprawiłam do smaku Vegetą (zamiast  zupy ogonowej ) i odrobina pieprzu

Wykonanie :
Cebule pokrojona w talarki podsmazylam na jasno- zloty kolor na oleju, dodałam pokrojona  kiełbase.
Cukinie obrałam ze skory, wykroiłam gniazda nasienne , pokroiłam w duza kostkę i wrzuciłam do dosc dużego garnka, w którym byla juz podsmażona cebula z kiełbasa. Podlałam trochę woda i przykryłam pokrywka ( mozna w  tym czasie dodac 3- 4 marchewki pokrojone w talarki). Kiedy cukinia byla juz miękka dodałam pomidory z puszki.  Bigos mieszałam od czasu do czasu przyprawiajac  vegetą i pieprzem. Pod koniec dodałam 4 cale jajka, ciągle mieszając. Kiedy jajka się sciely danie bylo gotowe.
Mimo, ze  bigos ten wygląda niezbyt ciekawie to jest naprawdę smaczny. Jeśli pozostanie go trochę  na następny dzień, to jest jeszcze smaczniejszy , jak zresztą przystało na  bigos.
 
 
 Danie jest naprawdę proste w wykonaniu i bardzo smaczne.

Pozdrawiam serdecznie i proszę o komentarze.
Mój kanal na You Tube : Beta50plus

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz